‘Mediodía Cope’ Alcoi divendres 16 de desembre 2022 (14:20h)

Avui divendres hem destacat el trasllat del Consultori de la Zona Alta d’Alcoi. També hem destacat les xifres de turistes que han passat per la ciutat en el passat Pont Festiu.

Pareix que Alcoi s’ha recuperat, a nivell turístic, de la pandèmia. Inclús ha millorat les xifres respecte a 2019. O això és el que evidencien les dades oferides per la regidora de Turisme, Lorena Zamorano, a Cope Alcoi.

Al llarg d’aquest pont, el número d’atencions en l’Oficina de Turisme d’Alcoi va ser de 779, front a les 300 de 2019. I el turisme nacional és el que major presència i augment ha experimentat. D’eixes 779, 741 corresponen a turistes nacionals. En 2019, eixa mateixa xifra era de 295.

Pel que fa a les pernoctacions, segons les xifres aportades per la regidoria, els dissabtes 3 i 9, i els diumenges 4 i 10 l’ocupació hotelera de la ciutat va estar entorn del 85-95%. Unes dades que contrasten amb les que oferia Ramón Reche, vicepresident d’Alacant Interior, en declaracions a Cope Alcoi. Reche assegurava que entre el 8 i 11 de desembre l’ocupació hotelera no arribaria al 50%. No obstant, pareix que eixes previsions s’han superat.

I, més enllà del pont, Zamorano assegura que Alcoi s’ha posicionat -a nivell turístic- com una de les principals ciutats d’interior de la Comunitat Valenciana. «Hem passat en uns anys de tindre només ‘bones xifres’ en festes de Moros i Cristians a convertir Alcoi també en destí de Nadal i, per descomptat, a ser conegut pel seu patrimoni modernista, cementeri, cicloturisme… I una promoció de l’esport que atrau al llarg de l’any a la nostra ciutat campionats a nivell nacional i regional que reporten magnífiques xifres en pernoctacions».

No obstant, aclareix la regidora, encara queda ‘molt per fer’. «Per descomptat que el treball de promoció ha de ser continuat, ben planificat i transversal, mai cal deixar que l’autocomplaença ens faça pensar que hem arribat al final del camí».
I, a més, incideix en la necessitat d’implicació del sector empresarial. «Cal treballar la qualitat, el creixement, la consolidació i la professionalització de l’oferta. El sector empresarial del nostre territori, de les nostres comarques, ha d’assumir també el seu paper. El tàndem públic-privat ha d’estar molt ben engranat per a fer-la funcionar, i la implicació del sector quant a obertures i servei ha d’estar alineada amb l’estratègia», assegura Zamorano.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *