La reurbanització de l’accés oest d’Alcoi entra en la recta final

Les obres de reurbanització de l’accés oest d’Alcoi, adjudicades al mes de març per un import de 1.028.102,54 euros, encaren la seua recta final i conclouran en menys de dos mesos segons asseguren des de l’Ajuntament de la ciutat. La intervenció, finançada en un 90 % a través del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència – NextGenerationEU, busca millorar la seguretat, accessibilitat i sostenibilitat de l’entrada a la ciutat pel barri de Batoi.

El projecte, que abasta des de la rotonda del Collao fins al límit del sòl urbà de Batoi, contempla una reordenació integral del trànsit, ampliació de voreres, connexió del carril bici amb la via verda i la colònia d’Aviació, així com la instal·lació d’enllumenat LED de baix consum. També s’han habilitat noves zones d’aparcament prop del parc de Batoi i del Camp Municipal del Collao. En la segona fase, que arriba fins a l’entorn de l’Institut i AITEX, s’ha reduït la calçada de tres a dos carrils per disminuir la velocitat i reforçar la seguretat viària, al mateix temps que s’allarga el carril bici i s’afegeixen voreres més amples, mobiliari urbà, arbrat i ombres naturalsaquesta intervenció suposa un pas endavant en la millora dels accessos a Alcoi, garantint una major seguretat i confort tant per a vianants com per a ciclistes i conductors. Amb aquesta reurbanització fem un pas més cap a una ciutat més accessible, moderna i adaptada a les necessitats de mobilitat sostenible del segle XXI”, destaca l’alcalde Toni Francés.

Cal destacar que la intervenció ha alçat algunes crítiques en les últimes setmanes per la tala d’arbres a la zona. Sobre això, el govern local recorda que tota la documentació tècnica del projecte està disponible en la Plataforma de Contractació Pública i assenyalen que en ella es constata que el nombre d’arbres s’incrementarà notablement, seguint els criteris dels tècnics responsables.

Comparte