Alcoi millora les xifres de turistes en el pont de desembre respecte a 2019

Pareix que Alcoi s’ha recuperat, a nivell turístic, de la pandèmia. Inclús ha millorat les xifres respecte a 2019. O això és el que evidencien les dades oferides per la regidora de Turisme, Lorena Zamorano, a Cope Alcoi.

Al llarg d’aquest pont, el número d’atencions en l’Oficina de Turisme d’Alcoi va ser de 779, front a les 300 de 2019. I el turisme nacional és el que major presència i augment ha experimentat. D’eixes 779, 741 corresponen a turistes nacionals. En 2019, eixa mateixa xifra era de 295.

Pel que fa a les pernoctacions, segons les xifres aportades per la regidoria, els dissabtes 3 i 9, i els diumenges 4 i 10 l’ocupació hotelera de la ciutat va estar entorn del 85-95%. Unes dades que contrasten amb les que oferia Ramón Reche, vicepresident d’Alacant Interior, en declaracions a Cope Alcoi. Reche assegurava que entre el 8 i 11 de desembre l’ocupació hotelera no arribaria al 50%. No obstant, pareix que eixes previsions s’han superat.

I, més enllà del pont, Zamorano assegura que Alcoi s’ha posicionat -a nivell turístic- com una de les principals ciutats d’interior de la Comunitat Valenciana. «Hem passat en uns anys de tindre només ‘bones xifres’ en festes de Moros i Cristians a convertir Alcoi també en destí de Nadal i, per descomptat, a ser conegut pel seu patrimoni modernista, cementeri, cicloturisme… I una promoció de l’esport que atrau al llarg de l’any a la nostra ciutat campionats a nivell nacional i regional que reporten magnífiques xifres en pernoctacions».

No obstant, aclareix la regidora, encara queda ‘molt per fer’. «Per descomptat que el treball de promoció ha de ser continuat, ben planificat i transversal, mai cal deixar que l’autocomplaença ens faça pensar que hem arribat al final del camí».
I, a més, incideix en la necessitat d’implicació del sector empresarial. «Cal treballar la qualitat, el creixement, la consolidació i la professionalització de l’oferta. El sector empresarial del nostre territori, de les nostres comarques, ha d’assumir també el seu paper. El tàndem públic-privat ha d’estar molt ben engranat per a fer-la funcionar, i la implicació del sector quant a obertures i servei ha d’estar alineada amb l’estratègia», assegura Zamorano.

 

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *